Coloquei ele na frente do backlog e já estou lá pela metade do jogo, não parece ser um jogo longo. Tô gostando bem mais agora do que na primeira tentativa, é tipo de jogo que ou você engrena e joga em sequências ou não joga.
Gameplay excelente padrão remedy, melhor e mais polido que quantum break nesse quesito.
A história ainda não me desceu. Uma viagem muito louca contada de forma quase impossível de se entender, você imagina o que é muito mais do que entende mesmo.
Ainda não peguei nenhuma referência de mundo compartilhado com Alan Wake e QB, Alan joguei lá pra 2010 então eu realmente não lembraria de nenhuma se eu visse tambem.
Agora prestando mais atenção e lendo com mais calma os documentos encontrei as referencias e ligações a Alan Wake e são muitas, acho que vou precisar jogar Alan Wake novamente talvez agora até com novos olhos e talvez até Quantum Break também. Aos trancos e barrancos começo a entender um pouco de Control.
Edit: Ativei uma missão que é basicamente sobre Alan Wake, sensacional.
Vou ter que ver uns vídeos aí. Percebi que a dlc que você comentou do Alan Wake era a missão que eu ativei mas acabei não indo até o final porque estava bem difícil, nem lembrava que a Ultimate Edition tinha tudo incluso, estou jogando as missões das DLC agora.
Pra ver como são as coisas, comprei essa ultimate edition em uma promoção há uns 2 anos tentei jogar umas 2x e não engrenava tinha que recomeçar pq não lembrava mais nada depois. Algum ser humano reviveu esse tópico me chamou atenção, decidi colocar na frente do backlog e dar mais uma chance, acabou que fiquei maluco com o jogo assitindo videos, ouvindo podcast de 3h de discussão etc. Fiz aqui 60/67 nas conquistas mas não to mais afim de fazer essas contramedidas do conselho nem alerta, tem umas horas que parece que nada que eu preciso aparece.
Moral da história, nem sempre um jogo te fisga de primeira nem de segunda mas esse mesmo jogo pode ser um dos melhores do seu ano, em algum ano.
Não tenho certeza se é possível. Mas diria para você não se preocupar. Control não balancea muito bem a dificuldade, é mais ou menos assim: parte fácil, parte fácil, parte impossível. Muito fácil, difícil pra caralho, fácil de novo.
Por €17 milhões, cerca de $18,44 milhões na cotação de hoje, a Remedy anunciou que comprou da 505 Games todos os direitos sobre a franquia de jogos Control - incluindo aí Control (já lançado), os outros dois títulos em desenvolvimento, Condor (codinome) e Control 2, além de todos os futuros lançamentos desse universo.
A franquia está no centro de todo o Universo Conectado da Remedy e um movimento assim permitirá que o estúdio tenha mais liberdade criativa e possibilidade de negociar com outras publishers a publicação dos futuros jogos, como melhores condições contratuais, ou até mesmo partir para a publicação própria.
O jogo vai voltar ao Game Pass dia 13 de março. E é a versão Ultimate que inclui tudo. Para quem quiser adquirir, está em promoção de R$ 179,00 por R$44,75 na Microsoft Store.
Uma pegunta para quem finalizou: o jogo tem jump scare?
Essa era uma dúvida que eu tinha, então não tem como transferir né. Eu to na mesma, queria só jogar as dlcs que não joguei, sem ter que rejogar a campanha inteira. O que da pra fazer é instalar a versão padrão do One e as dlcs. Foi algo similar como que aconteceu com o the Witcher 3, joguei no game pass e gostei, mas não deu tempo de terminar, ai comprei o jogo com as dlcs ao inves de comprar a versão ultimate, porque não migrava o save, detalhe que a versão completa saia mais barato que comprar o jogo padrão com as dlcs, mas eu ja tinha umas 40 horas de jogo.
Saiu hoje uma atualização gratuita no PC para Control Ultimate Edition (aparentemente apenas para esta versão). O update tb vai chegar para os consoles, mas ainda sem data definida.
After a secretive agency in New York is invaded by an otherworldly threat, you become the new Director struggling to regain Control
controlgame.com
MARCH 2025 UPDATE (1.30) RELEASE NOTES (PC)
OUTFITS
The following outfits are now available to all players. The outfits can be accessed and equipped from the Control Point in the Central Executive Sector area.
• Astral Dive Suit (formerly a pre-order exclusive)
• Tactical Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
• Urban Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
MISSIONS
All players will receive the mission Dr. Yoshimi Tokui’s Guided Imagery Experience, featuring voiceover by Hideo Kojima. The mission is playable when you pick up the Dr Tokui Tapes collectible in the Extrasensory Lab of the Research Sector. (This mission was previously exclusive to the PlayStation 4 Digital Deluxe version of Control.)
GRAPHICS
• Added HDR support
• Added new Ultra ray tracing preset, which gets you more rays per pixel and higher temporal stability
• Added ultrawide monitor support for up to 48:9 monitors
• Added an FOV scaling setting for the gameplay camera
• Updated SDR to 10bit (from 8bit), which reduces visible color banding
• Improved graphics adapter detection at startup, with automatic selection between DX11 and DX12
• Implemented screen aspect ratio fixes for ultrawide monitors
• Your current monitor resolution can now reliably be selected from the screen resolution and rendering resolution menus
• Added rendering resolution support beyond 4K
• Implemented texture streaming fixes
• Ray tracing bug fixes
DLSS SUPPORT
• Added DLSS support for arbitrary resolutions
• Added DLAA support
• Updated DLSS to DLSS 3.7, with higher temporal stability
• Film grain added back to DLSS SR
• Fixed shadow resolution when DLSS is enabled
• Added resolution dependent mip map bias for DLSS. This enhances texture quality, for example when applying the DLSS Performance setting.
GENERAL
• Updated the audio on cinematics and end credits to remove unintended channel mixing. You will no longer hear anything that isn’t intended to be heard. (It wasn’t the Hiss, it was us. Sorry.)
• Several bug and crash fixes
Saiu hoje uma atualização gratuita no PC para Control Ultimate Edition (aparentemente apenas para esta versão). O update tb vai chegar para os consoles, mas ainda sem data definida.
After a secretive agency in New York is invaded by an otherworldly threat, you become the new Director struggling to regain Control
controlgame.com
MARCH 2025 UPDATE (1.30) RELEASE NOTES (PC)
OUTFITS
The following outfits are now available to all players. The outfits can be accessed and equipped from the Control Point in the Central Executive Sector area.
• Astral Dive Suit (formerly a pre-order exclusive)
• Tactical Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
• Urban Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
MISSIONS
All players will receive the mission Dr. Yoshimi Tokui’s Guided Imagery Experience, featuring voiceover by Hideo Kojima. The mission is playable when you pick up the Dr Tokui Tapes collectible in the Extrasensory Lab of the Research Sector. (This mission was previously exclusive to the PlayStation 4 Digital Deluxe version of Control.)
GRAPHICS
• Added HDR support
• Added new Ultra ray tracing preset, which gets you more rays per pixel and higher temporal stability
• Added ultrawide monitor support for up to 48:9 monitors
• Added an FOV scaling setting for the gameplay camera
• Updated SDR to 10bit (from 8bit), which reduces visible color banding
• Improved graphics adapter detection at startup, with automatic selection between DX11 and DX12
• Implemented screen aspect ratio fixes for ultrawide monitors
• Your current monitor resolution can now reliably be selected from the screen resolution and rendering resolution menus
• Added rendering resolution support beyond 4K
• Implemented texture streaming fixes
• Ray tracing bug fixes
DLSS SUPPORT
• Added DLSS support for arbitrary resolutions
• Added DLAA support
• Updated DLSS to DLSS 3.7, with higher temporal stability
• Film grain added back to DLSS SR
• Fixed shadow resolution when DLSS is enabled
• Added resolution dependent mip map bias for DLSS. This enhances texture quality, for example when applying the DLSS Performance setting.
GENERAL
• Updated the audio on cinematics and end credits to remove unintended channel mixing. You will no longer hear anything that isn’t intended to be heard. (It wasn’t the Hiss, it was us. Sorry.)
• Several bug and crash fixes
Saiu hoje uma atualização gratuita no PC para Control Ultimate Edition (aparentemente apenas para esta versão). O update tb vai chegar para os consoles, mas ainda sem data definida.
After a secretive agency in New York is invaded by an otherworldly threat, you become the new Director struggling to regain Control
controlgame.com
MARCH 2025 UPDATE (1.30) RELEASE NOTES (PC)
OUTFITS
The following outfits are now available to all players. The outfits can be accessed and equipped from the Control Point in the Central Executive Sector area.
• Astral Dive Suit (formerly a pre-order exclusive)
• Tactical Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
• Urban Response Gear (formerly a pre-order exclusive)
MISSIONS
All players will receive the mission Dr. Yoshimi Tokui’s Guided Imagery Experience, featuring voiceover by Hideo Kojima. The mission is playable when you pick up the Dr Tokui Tapes collectible in the Extrasensory Lab of the Research Sector. (This mission was previously exclusive to the PlayStation 4 Digital Deluxe version of Control.)
GRAPHICS
• Added HDR support
• Added new Ultra ray tracing preset, which gets you more rays per pixel and higher temporal stability
• Added ultrawide monitor support for up to 48:9 monitors
• Added an FOV scaling setting for the gameplay camera
• Updated SDR to 10bit (from 8bit), which reduces visible color banding
• Improved graphics adapter detection at startup, with automatic selection between DX11 and DX12
• Implemented screen aspect ratio fixes for ultrawide monitors
• Your current monitor resolution can now reliably be selected from the screen resolution and rendering resolution menus
• Added rendering resolution support beyond 4K
• Implemented texture streaming fixes
• Ray tracing bug fixes
DLSS SUPPORT
• Added DLSS support for arbitrary resolutions
• Added DLAA support
• Updated DLSS to DLSS 3.7, with higher temporal stability
• Film grain added back to DLSS SR
• Fixed shadow resolution when DLSS is enabled
• Added resolution dependent mip map bias for DLSS. This enhances texture quality, for example when applying the DLSS Performance setting.
GENERAL
• Updated the audio on cinematics and end credits to remove unintended channel mixing. You will no longer hear anything that isn’t intended to be heard. (It wasn’t the Hiss, it was us. Sorry.)
• Several bug and crash fixes